9 de julio de 2009

Una brillante idea

So, how can we get more Americans to look up from their feedbags and demand that Congress restore some sense to the marketplace? I recommend a little truth-in-packaging. Just as food manufacturers now list their products' ingredients and nutritional value, they should also disclose their "free-market" value.
To wit, every product whose ingredients benefit from a subsidy should include the following language on the label:

"This product has been subsidized by the U.S. government at taxpayer expense. For more information, please visit usda.gov."

And every product that benefits from tariff protection should have the following language on the label:

"This product is protected from foreign competition by U.S. import tariffs. Its price is higher as a result. For more information, please visit usitc.gov."

James Gibney

Lamentablemente no veremos ningún gobierno implementando una medida así.
Sería como prenderle fuego a la propia quintita, no?

4 comentarios:

Sine Metu dijo...

Muy interesante

Carlos dijo...

La idea es buena pero como los gobiernos no la van a imponer, deberían escribir las frases, por su cuenta, los productores de bienes que no están protegidos: "Este producto no está protegido...", etc.

Sine Metu dijo...

Claro,

"Este producto no le cuesta ni un centavo en subsidios a los contribuyentes argentinos"

"Este producto compite libremente y sin protección contra los mejores fabricantes del mundo."

Klaus Pieslinger dijo...

Qué bueno poder armar una entidad privada de certificación estilo UL (Underwriters Laboratories)...

CLM: "Certificado de Libre Mercado" o algo así.